3.2.2014

עדכון מהשטח - מיקומו של בית מסתור נחשף, 8 הוברחו מהמדינה, איומים לחיי ראש הארגון

היום (ב') נראה שהזירה התחממה. מאמצי הברחת הלהט"ב בסיכון מחוץ לאוגנדה (תחילה לקניה ואז למדינות מערבית כמו קנדה) עלו מדרגה, 6 הוברחו בהצלחה. 67 נשארו בינתיים במדינה. 8 מהם נמצאים בסכנת חיים מיידית, והארגון מחפש נואשות מקורות מימון להברחתם.
המיקום של אחד מבתי המסתור בו מתגוררים להט"בים בסיכון נחשף בדרך כלשהי, ועתה דייריו נמצאים בסכנה ממשית, שכן אנשים רבים היו רוצים למחות את זכרם מעל פני האדמה. מדובר באותם השמונה המוזכרים לעיל, ואם לא ימצאו המשאבים להברחתם המיידית מחוץ למדינה, או להעברתם למקום מסתור, עתידם לא ברור.
יחד עם זאת גם ראש הארגון (אנדרו) קיבל לאחרונה מספר מסרים מאיימים על חייו מאדם בשם ריצ'רד איסבירייה (Richard Isabirye), שהטריד אותו קודם לכן בפרהסיה בפייסבוק במסרים מאיימים וכן ניסה להתנקש בחייו בעבר. זו לא הפעם הראשונה שאנדרו מקבל איומים על חייו (הוא שרד שבעה ניסיון התנקשות בשנה החולפת), אבל הפעם הסכנה ממשית יותר מתמיד, וייתכן וריצ'רד וכנופיותו יפעלו בקרוב.
אני אנצל את ההזדמנות ואומר - אם ביכולתכם לתרום, אנא עשו זאת. לא מדובר פה בשיפור חייהם של אנשים כאלו או אחרים, אלא פשוט מאוד הצלת חייהם של אנשים שכל פשעם הוא לחיות את חייהם מבלי לשקר, להיות מי שהם באמת. מתוך מחוז של 3 מיליון איש, ישנם רק 417 להט"בים ידועים (ע"פ נתוני הארגון), הם בסכנה ממשית. 3 מיליון מול 417 אלו לא סיכויים טובים במיוחד.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה